tirsdag 29. juni 2010

Skallerup klit

Hvert år, når vi er på besøk hos Ricco foreldre, tar vi oss et par dager et annet sted innimellom. Det er utrolig digg å ha noen dager et nytt sted sammen om sommeren, og ikke "bare" være på besøk. (Nå må det sies at jeg er veldig glad i hele Riccos familie, og vi føler oss helt som hjemme, men vi er uansett gjester, og jeg tror både vi og "vertene" våre setter pris på avbrekket, he he.) I år skulle min søster med familie også til Danmark, og da ble det naturlig og samles. De hadde allerede bestilt hytte på Skallerup før vi hadde lagt noen plan, så vi slengte oss bare med :)
Vi kom hit til Skallerup klit i Nordjyllad søndag. Siden har tiden flydd...

Det har vært strålende solskinn og tilnærmet vindstille (etter dansk målestokk i allefall- he he) og vi har nytt hvert minutt av dagene. (Mattias er fortsatt syk og sover ekstremt usammenhengende om natten, så nettene har vi ikke nytt noe videre...)

Stedet her har ellers alt vi trenger. Det er stort badeland (med spa), bowling og lekeland inne (noe vi enda ikke har benyttet oss av siden været er så utrolig flott). Det er alt du trenger av restauranter, butikk og aktiviteter her, og i tillegg har vi stranden et steinkast unna og en bondegård rett borti gaten :)
Vi har også fått bekreftet at Mattias er totalt skruppelløs når det kommer til vann og bading. Da vi kom ned på stranden i går, lyste han opp straks han så vannet, og ble helt propell da vi kom ned til vannet. Det var så vidt jeg rakk å få klærne av ham før han beinet utover! Fantastisk moro! I og med at jeg alltid har elsket å bade, er det godt å se at det har blitt overført til gutten min. (Nå er jeg imidlertid blitt litt mer pysete med årene, gårsdagens bad var det første utendørs badet mitt i år...)

Dagen i dag er såvidt startet, med ferske thebirkes til frokost og en god kopp kaffe!

Nå er vi klar for en ny dag med bading, is, familie og bondegårdsbesøk :)
Ha en fortreffelig sommerdag hvorenn du er :)

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å lese! Høres ut som dere koser dere skikkelig! Nyt ferien og kos dere vider!

    SvarSlett
  2. Takk :) Ja det er viktig å nyte de gode dagene :) Det håper jeg dere også gjør!

    SvarSlett