onsdag 2. september 2009

borte bra men?

Etter 24 dager på ferie i det danske land, i all hovedsak hos mine kjære svigerforeldre, var det kun et døgn på Fjord Lines båt som skilte oss fra vårt kjære hjem i går.
Etter tidligere erfaringer med trange lugarer og uspiselig mat i diverse restauranter, hadde vi tatt alle tenkelige forhåndsregler.
- Vi oppgraderte til lux. lugar, dvs 3 ganger så stor plass + minibar, dobbelseng, stoler, bord og tv med DVD spiller.
- Tok med leker til Mattias og et par filmer til oss.
- Hadde med matpakker, frukt og snacks.

Vi hadde rett og slett planlagt et døgn med avslapping på lugaren, kun avbrutt av litt taxfree shopping når vi gadd.
Men, den gang ei!
Kun 2 timer etter avreise fra Hirtshals oppdaget vi hva jeg hadde glemt: Reisesyketabletter. . . Så fra det tidspunktet og resten av kvelden var det bare å ligge mest mulig i ro, med lukkede øyne og kun bevege meg når jeg måtte løpe de 2 metrene ut til badet. . Festlig!
Heldigvis ble hverken mann eller baby dårlig, så jeg kunne nøye meg med å lide med i stillhet når minstemann gråt og pappa sukket trett. Min jobb var simpelten kun å få noe mat inn i minsten når det var strengt nødvendig.

Dagen i dag? Etter å ha handlet det som ansåes for å være livsnødvendig tenkte vi å tilbringe resten av det neste døgnet på sofaen. (Etter først å ha vasket alle sofaputene selvsagt, for der hadde jo katten funnet ut at det var et passende sted å gjøre fra seg mens vi var vekke).
Så nå, når Mattias har fått 3 gode timers middagshvil, mor og far har vasket og styrt og til og med fått litt mat inn i kroppen, NÅ er det deilig å være hjemme fra ferie!
Nå er borte bra men hjemme best!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar