torsdag 15. april 2010

Kokeshi-glede

I vinter så jeg disse nydelige Kokeshi dukkene avbildet i en av de inspirerende bloggene jeg følger. (Kan det ha vært fruenssyslerier?)
Uansett, der og da bestemte jeg meg for å kjøpe en rød sånn til stuen og en lilla til loftstuen, Jeg måtte minst ha to liksom! Jeg bare elsket de, selv om jeg kun hadde sett de på et lite bilde, og satte meg ned for å finne butikker som solgte de her til lands.
Det fant jeg aldri, så til slutt avfant jeg meg med at det fikk vente til i sommer (da skal vi til Danmark og har god tid til shopping... Og i Danmark blir de solgt flere steder)

Men, så, nå nettop, var jeg innom Kremmerhuset på Sartor, og der stod hun! Den røde fine som jeg har ønsket meg så lenge!
De hadde dessverre ikke den lilla, så den gule fikk flytte inn hos meg også, for å unngå at røde Kokeshi skal bli ensom.
Nå står de fint på peishyllen (som ikke har peis under seg) i stuen, og krydrer opp litt i det sorte og hvite!

Nå er jeg utrolig fornøyd :)

3 kommentarer:

  1. de er kule =)
    hva kostet de på kremmerhuset?

    SvarSlett
  2. 80 kr. det er jo rett og slett billig :)

    SvarSlett
  3. oh..jeg har slevet over disse lenge jeg og..men sto ikke pris på de..og beskjeden som jeg er..:p så spurte jeg aldri hva de kostet.
    men nå blir det kremmerhus-tur på meg =)

    SvarSlett