fredag 30. april 2010

Stockmar

Mattias nærmer seg jo året, og det var da jeg kom på at han selvsagt måtte få egne tegne- og male saker. Jeg regnet sånn sett med at det var en smal sak å få kjøpt noen naturlige og giftfrie farger og maling til smårollinger, men nei!
Det viser seg (hvis ingen har lurt meg da) at det kun er Stockmar som selger 100 % giftfrie, miljøvennlige farger og maling!!!!!!! DET sjokkerte meg. Jeg regner selvsagt med at de andre produsentene ikke har store mengder gift i farger til barn, men disse fra Stockmar skal være de som er garantert giftfrie, laget av bivoks. Med andre ord: farger som han faktisk kan spise :) Noe han selvsagt gjør...
Uansett, jeg fant disse fargeblokkene på Alveslottet, satte Mattias i stolen, gav han farger og avventet situasjonen... Første dagen vi "tegnet" kastet han ark og farger på gulvet etter å ha smakt litt på de, så det prosjektet ble oppgitt etter mindre enn 5 minutter. I dag prøvde vi igjen... En erfaring rikere tapet jeg arket fast i bordet, og gav han en farge i hver hånd. Litt biting, litt kasting av farger, men så tegnet han jaggu meg! Ja, nå er vel det å bruke ordet "tegne" noe misvisende for hva han gjorde på (i sær med tanke på hvor lite planlagt det nok var), men det kom i det minste farge på arkene :)
Men, dette var fortsatt en aktivvitet som han ikke hadde særs lang tålmodighet for, så etter noen minutter flerret han arket opp og kastet alle fargene på gulvet igjen. (En ny erfaring fikk jeg i dag: neste gang legger jeg noe under stolen så jeg slipper å vaske vekk 20 fargestreker fra parketten når vi er ferdige...)
Man lærer så lenge man lever !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar